Atvērt galveno saturu
Aizvērt
Pārslēgt meklēšanas ievadi
Latviešu ‎(lv)‎
English ‎(en)‎ Latviešu ‎(lv)‎
Pieslēgties
 ViA e-mācības
  • Sākums
  • Visi kursi
  • Fakultātes
    Inženierzinātņu Sabiedrības zinātņu
  • Aktualitātes
    Studentiem Darbiniekiem
  • Bibliotēka
  • Vairāk
Sākums Visi kursi Fakultātes Savērst Izvērst
Inženierzinātņu Sabiedrības zinātņu
Aktualitātes Savērst Izvērst
Studentiem Darbiniekiem
Bibliotēka
  1. Kursi
  2. Inženierzinātņu fakultāte
  3. Virtuālā realitāte un viedās tehnoloģijas

Virtuālā realitāte un viedās tehnoloģijas



Legal and Institutional Framework of International Business / Starptautiskā biznesa tiesiskais un institucionālais ietvars

  • Docētājs: Edmunds Jansons
  • Docētājs: Irēna Liepiņa
  • Docētājs: Agita Līviņa
Course Image  Development of advanced 3D interractive environments (Unreal) / Interaktīvu 3D vižu izstrāde padziļinātā līmenī

Development of advanced 3D interractive environments (Unreal) / Interaktīvu 3D vižu izstrāde padziļinātā līmenī

  • Laura Ozoliņa: Laura Ozoliņa


Human Factors and Human-Computer Interaction 2023



Augmented reality and computer vision algorithms 2022

The aim of this course is to give practical and theoretical knowledge in nowadays computer vision algorithms, its structure and functioning principles and their usage in augmented reality systems and…
  • Docētājs: Kristaps Brigmanis-Briģis


Introduction in machine-learning and neural networks

Introduction in machine-learning and neural networks. Study year 2021/2022.
  • Docētājs: Kristaps Brigmanis-Briģis


Introduction in machine learning

  • Docētājs: Mohcine Boudhane


Innovations and project managment

The maximum grade can be 9. It will consist of the following: Participation in practical tasks - 3 Content of the pitch relevance – 3 Reflecting on all pitch videos – 3 Deliverables: 7.04. Submit vid…
  • Docētājs: Linda Lancere


Simulation modelling and 3D data visualization

  • Docētājs: Edmunds Jansons
  • Docētājs: Kaspars Osis
  • Docētājs: Mairita Zaķe


Geometry Processing and Visualization

The aim of this course is to give practical and theoretical knowledge about geometry, trigonometry related to computer graphics, 2D and 3D graphics and objects, coordinate systems, projections, curve…
  • Docētājs: Imants Zarembo


Motion graphics and environmental effects

The aim of this course is to give theoretical and practical knowledge in creating and exporting motion graphics using DaVinci Resolve software. Student’s practical skills are tested on the set of tas…
  • Docētājs: Alvis Misjuns


Human Factors and Human-Computer Interaction

The aim of this course is to give practical and theoretical knowledge in the latest tendencies in human factors and human-computer interaction (HCI) field. Students are introduced with interaction de…
  • Docētājs: Alina Dolmate
  • Docētājs: Raitis Linde
Course Image UX Strategy Framework

UX Strategy Framework

The goal of the course is to give knowledge in the field of user experience (UX) design what is an important issue for the development of sustainable VR/AR environments. Students are introduced with …
  • Docētājs: Līga Lētiņa


3D modelling approaches(Blender) and scripting

  • Docētājs: Lauris Taube


Mobile Technology Solutions

  • Docētājs: Mārtiņš Janševskis
  • Docētājs: Kaspars Osis


Web based VR and AR applications (HTML5, WebGL, WebXR)



Interactivity, scenarios composition and serious games

  • Docētājs: Imants Zarembo


Development of advanced 3D interactive environments (Unity)

  • Docētājs: Ģirts Ķesteris


RESEARCH METHODOLOGIES AND SCIENTIFIC PUBLICATIONS

  • Docētājs: Sarma Cakula
Jūs neesat pieslēdzies. (Pieslēgties)
  • Visi kursi
  • Fakultātes
    • Inženierzinātņu
    • Sabiedrības zinātņu
  • Aktualitātes
    • Studentiem
    • Darbiniekiem
  • Bibliotēka
  • Latviešu ‎(lv)‎
    • English ‎(en)‎
    • Latviešu ‎(lv)‎
Datu glabāšanas kopsavilkums
Iegūt mobilo lietotni

© 2025 Vidzemes Augstskola